Even watching television has a good side and a bad side to it. I think one can be broadminded enough to use the television as an opportunity to have deep value-creating dialog with our kids. I know of an elementary school student, who, after watching a documentary portraying the tragedy of displaced refugees, decided that the only way to save refugee kids, was by becoming a doctor. Based on this decision, that person studied hard in life and eventually grew up to walk along the path of medical science.
- Daisaku Ikeda
Japanese text:
テレビにも、いい面と悪い面がある。テレビをきっかけに親と子の対話を深める、というぐらいの余裕があってもいい。小学生の時、難民の悲惨な状況を伝える番組を見て、「この人たちを救うには、医者になるしかない」と決意し、それから一生懸命に勉強して、医学の道を歩み、活躍している人もいる。
(Josei ni okuru kotoba 365 nichi, pg. 228)
- Daisaku Ikeda
Japanese text:
テレビにも、いい面と悪い面がある。テレビをきっかけに親と子の対話を深める、というぐらいの余裕があってもいい。小学生の時、難民の悲惨な状況を伝える番組を見て、「この人たちを救うには、医者になるしかない」と決意し、それから一生懸命に勉強して、医学の道を歩み、活躍している人もいる。
(Josei ni okuru kotoba 365 nichi, pg. 228)